Witamina C dla dzieci

0
15
Witamina C dla dzieci

Każdy z nas wie jak ważne dla naszego zdrowia są witaminy i minerały. Każda witamina pełni ważną rolę dla naszego organizmu. I brak lub zbyt mała ilość, a nawet zbyt duża ilość danej witaminy, niesie ze sobą wiele negatywnych konsekwencji. Do jednej z najważniejszych witamin zaliczamy witaminę C. Witamina C, czyli tak zwany kwas askorbinowy, to związek, który odgrywa ogromną rolę w organizmie człowieka. Szczególnie witamina c dla dzieci jest bardzo ważna.Jest ona jednym z najpopularniejszych i najskuteczniejszych sposobów na wzmocnienie odporności naszego dziecka.

Witamina C przede wszystkim:
– wzmacnia odporność,
– zapewnia prawidłowe funkcjonowanie zębów , skóry, kości,
– wzmacnia naczynia krwionośne,
– poprawia wchłanianie żelaza,
.-pozytywnie wpływa na pracę układu nerwowego.

Witamina C organizm ludzki nie potrafi samodzielnie wytworzyć, dlatego tak ważne jest, aby dostarczać ją wraz z posiłkiem lub w szczególnych przypadkach w formie suplementu diety. Warto pamiętać o tym, że trudno przedawkować witaminę C, gdy jest jej za dużo, organizm po prostu ją wydali.

Jak wiemy na rynku pełno jest gotowych produktów z witaminą C i to w różnej postaci. Dostępne są żelki, pastylki do ssania, tabletki i wszystkie także odpowiednie dla dzieci. Jednak zanim sięgniemy po takie produkty warto zauważyć i mieć świadomość tego, że często takie produkty oferowane przez przemysł farmaceutyczny zawierają dodatki w formie substancji słodzących i może dzięki temu są one smaczniejsze dla dzieci, lecz niekoniecznie są dobre dla organizmu dziecka.

Jednak warto podkreślić, że najlepiej dostarczać do organizmu witaminę C przy pomocy owoców i warzyw. Witamina C w naturalnej postaci jest najlepsza dla dzieci, bowiem w tej postaci jest dobrze wchłaniana i może odpowiednio się dopasować do enzymów i białek będących w organizmie.

Witamina C najczęściej występuje w takich produktach jak :
– papryka żółta, czerwona (najbogatsze źródło witaminy C – spożycie już niewielkiej ilości papryki wystarczy do pokrycia naszego dziennego zapotrzebowania na tę witaminę.), pomarańcze, jarmuż ,brukselki, brokuły, czarna porzeczka, biała kapusta, pomidory, cytryny, dzika róża, nać pietruszki.

Tak więc dostarczenie odpowiedniej dawki witaminy C naszemu dziecku, wcale nie jest trudne i nie przysporzy nam wielkiego problemu. Wystarczy przede wszystkim, dietę naszego dziecka wzbogacić głównie o świeże owoce i warzywa i podawać je w formie surowej lub też w postaci koktajli, soków. Warto mieć na uwadze fakt, iż zawartość witaminy c zostaje zachowana podczas krótkiego duszenia lub gotowania, także śmiało można podawać i w tej formie. Jedyną trudnością w tej diecie jest fakt, iż zazwyczaj dziecko nie lubi jeść niektórych warzyw czy też owoców. Dlatego warto w takich przypadkach, urozmaicać podawane posiłki, by nie były nudne i podawać w takiej formie w jakiej dziecko lubi najbardziej. Konieczne jest zachęcanie dziecka i odpowiednia motywacja, aby już od najmłodszych lat wyrabiać u niego dobre nawyki żywieniowe. Dzięki temu na przyszłość, nie będzie musiało się ono martwić o braki witamin i będzie się cieszyć dobrym zdrowiem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here