Wielu rodziców boryka się z pewnym problem, jakim jest nawiązanie kontaktu z naszą pociechą. W deszczową pogodę nie mamy możliwości iść na spacer, rower, pojechać na wycieczkę lub basen. Brak pomysłu co robić zazwyczaj kończy się na całodniowym siedzeniu przed telewizorem lub komputerem, a nasze relacje z dzieckiem są w coraz gorszym stanie. Myślimy, że nie mamy o czym z dzieckiem porozmawiać, bo przecież jest otoczony tak nową technologią i sprzętami, że na pewno nie będzie chciało z nami spędzić czasu. Nic bardziej mylnego. Dziecko podświadomie dąży do możliwości spędzenia czasu z rodzicem. Ale co robić z dzieckiem przy niepogodzie? W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem będą zabawy dla dzieci w domu, które są o niebo lepsze niż gry komputerowe. Jedna z nich to zabawa w chowanego, która polega na schowaniu się wszystkich biorących udział w zabawie, poza osobą, której za zadanie jest odnaleźć resztę osób. Zabawa ta rozwija zwinność i szybkość. Bardziej rozbudowana odmiana tej gry zwana jest podchodami, która przeznaczona jest dla starszych dzieci. Podchody rozwijają umiejętność działania w grupie, co na pewno przyda się w dalszym życiu szkolnym i zawodowym. Kolejna zabawa to ciuciubabka. Jedno z dzieci staje się ciuciubabką i zasłania się jej oczy. Zadaniem ciuciubabki jest złapanie innych dzieci, nie odsłaniając przy tym oczu. a kierując się tylko odgłosami dochodzącymi od innych dzieci. Zabawa w domowy teatrzyk, pozwoli na rozwinięcie kreatywności u dziecka gdy przygotujemy z nim przebranie dla każdego bohatera w przedstawieniu, następnie poćwiczymy razem pamięć ucząc się naszych ról, a na końcu dziecko będzie mogło dumnie przedstawić swój występ na rodzinnym spotkaniu. Kolejna zabawa nazywana jest zabawą w kolory i polega na rzucaniu piłki między dziećmi, które przy wykonywaniu rzutu wypowiadają dowolny kolor, gdy rzucający powie „czarny” dzieciom nie wolno złapać piłki. Gra ta rozwija umiejętność nazywania kolorów, a także szybką reakcję. Zabawa, która idealnie się przyda gdy posiadamy tylko jedno dziecko to „skojarzenia”. Wypowiadamy jakieś słowo np. morze, a dziecko mówi jego skojarzenie z tym słowem np. muszelki, i tak na zmianę. Gra w powódź nadaje się dla przynajmniej trójki dzieci. Dzieci cały czas truchtają po pomieszczeniu, a my wypowiadamy różne zjawiska pogodowe np. powódź na co dzieci muszą szybko zareagować wspinając się na coś by uniknąć powodzi. Dziecko, które ostatnie dotykało podłogi odpada z gry. Zabawa „ciepło, zimno” polega na ukryciu np. cukierków przed dzieckiem, w różnych częściach domu. Dziecko zaczyna poszukiwania i gdy zbliża się do schowanego cukierka mówimy ” ciepło, cieplej” , a gdy oddala mówimy „zimno”. Dziecko w ten sposób uczy się dążenia do celu. a także tego, że za swój wysiłek zostanie nagrodzone. Dla starszych dzieci można zorganizować skakankę i rozpocząć zawody. Osoba, która więcej raz przeskoczy przez skakankę wygrywa puchar lodów, dodatkowo można nauczyć dziecko różnych sposobów skakania przez skakankę.